91 52 44 07 info@helleguldmann.dk
Del med dit netværk

Hvad skal der til for at du når din drømmevægt?

 

Først skal du vide hvad dit mål er. Prøv at skrive det ned.

Det kan være f.eks 10, 20 eller 50+ kg. Men målet kan også være meget andet end et tal på vægten. Det kan også være ynglingsbukserne, der er lagt i skammekrogen bagerst i skabet fordi de strammer. Eller at kunne løbe 3 km uden at miste lungerne undervejs.

Uanset, så prøv at forestil dig dit mål. Hvordan ser du ud når du har nået målet eller hvordan ser det ud når du løber over målstregen efter de 3 km.?

Når du har dit mål på plads, kan du finde ud af hvad der skal til for at du kan komme derhen.

Lav en brainstorm. Spørg dig selv ”hvad skal der til for at nå i mål”. Skriv alt ned.

Du kan have alt fra 1 til en million forskellige ting. Kig godt på dem og overvej så hvilken der vil være bedst at starte med.

Du kan ikke ændre alt på en gang. Vælg den vigtigste ud og start der.

Ved alle de punkter hvor du kan sætte ”jeg vil gerne” foran – spørg dig selv ”hvordan gør jeg det”? Lav en plan. Så detaljeret som muligt. Jo mere detaljeret, jo større er chancen for at du får det gjort.

Ved alle de punkter hvor du kan sætte ”jeg vil/skal ikke” foran – spørg dig selv ”hvad vil jeg gerne i stedet”. Det at stoppe med noget f.eks at spise slik eller kage, kan gå godt i et stykke tid, men når det så ikke går godt mere, så er du tilbage hvor du startede. Find i stedet ud af hvad du gerne vil i stedet.

Det kunne være ”jeg vil sørge for at jeg altid har en masse frugt jeg kan spise i stedet for slik.” Også her er det vigtigt at bliver så detaljeret som muligt. Det kunne være ”Jeg vil ikke spise slik om aftenen” – lavet om til ”Når jeg laver aftensmad, vil jeg lave en skål med forskelligt frugt skåret ud så de er nemme at spise og stille dem i køleskabet”.

Når du er godt i gang med første punkt kan du gå videre og gøre det samme med næste punkt på listen. Fortvivl ikke hvis du har en lang liste, tag et skridt af gangen, så vil du se at vægtabet nok skal komme. Hellere gøre én ting der virker end at gøre mange ting der ikke virker.

Det kan virke uoverskueligt hvis listen er lang.

Har du brug for hjælp til at finde dine nye gode vaner, så er du velkommen til at kontakte mig. Jeg kan hjælpe dig med prioritering, sparring og gode råd i processen så det ikke kommer til at føles som en kamp der ikke kan vindes.

Du er altid velkommen til at kontakte mig og høre mere om hvordan jeg kan hjælpe dig.

 

Del med dit netværk
Kom gennem grillsæsonen, uden at tage på i vægt

De gode vaner starter her!

Få mailserien med konkrete råd til at komme gennem grillsæsonen, uden at tage på i vægt.

Ingen forbud og løftede pegefingre.

Du tilmelder dig samtidig kostvejleder Helle Guldmanns nyhedsbrev med konkrete tips til at få gode, sunde vaner. Du accepterer samtidig at modtage information om foredrag, forløb og vil få andre gode tilbud. 

Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik. HUSK at bekræfte din tilmelding via linket i mailen, som du får i din indbakke (tjek evt. dit spamfilter).

Tak for din tilmelding. Bekræft din tilmelding for at få mine tips. Tjek din indbakke og dit spamfilter.