91 52 44 07 info@helleguldmann.dk

Ofte stillede spørgsmål

Her på siden har jeg samlet de spørgsmål som jeg møder på daglig basis.

Hvad er din baggrund for at hjælpe mig?
Jeg har en professionsbachelor i ernæring og sundhed med speciale i sundhedsfremme, forebyggelse og formidling. Derudover er jeg certificeret Vanecoach.

Jeg har både hjulpet private, i form af individuelle forløb eller et familieforløb.

Du kan læse mere om mig via linket her >>

Hvor meget motion skal jeg dyrke om ugen?
Motion er godt for mange ting, både for dit mentale og fysiske helbred, men du kan sagtens tabe dig uden at motionere. Hvis du gerne vil i gang med at motionere, er det vigtigste at du finder en motionsform du synes om og at du sætter dig et realistisk mål for hvor ofte du vil træne. Kan du ikke leve op til det mål du sætter dig, kommer du ikke afsted.
Hvor store ændringer skal jeg foretage mig i hverdagen?
Det er helt op til dig. Ud fra dit mål og din hverdag, hjælper jeg dig med at finde frem til de ændringer der er realistiske for dig.
Jeg har en travl hverdag - Hvornår er det bedst at starte et forløb?
Det kan være svært at overskue at skulle i gang med et forløb hvis man ikke synes man har tiden til de forandringer man forventer man skal til at lave.

Jeg kan ikke sige præcis, hvornår det er rigtigt for dig. Men et godt tidspunkt er når du føler dig motiveret til at der skal ske noget. Når motivationen er der, er det lettest at komme i gang. Det kan også være du i forløbet vil finde nogle løsninger der gør din hverdag mindre travl.

Bliver jeg målt og vejet hos dig?
Her bliver du ikke målt og vejet, medmindre du selv ønsker det.
Jeg har ryggrad som en regnorm - Kan du stadig hjælpe mig?
Ja, at du føler du har rygrad som en regnorm, handler om at du ikke har lyst til mener du bør foretage dig. Sammen finder vi det der motivere dig, det du har lyst til og det vil give dig rygraden til at få det gjort.
Hvordan undgår jeg tilbagefald i gamle kostvaner efter endt forløb?
Uanset hvilke ændringer du fortager dig, vil du højst sandsynlig opleve tilbagefald. Derfor laver vi sammen en plan B, så du er rustet til når det sker. Derud over er du i et forløb hos mig sikret en opfølgning så du ikke står alene bagefter.
Kan jeg stadig tage til fest og nye en drinks eller tage på restaurant?
Ja, du kan sagens tage til fest og nyde det der bliver serveret. Hvis du vil tabe dig, er det ikke hvad, men hvor meget du spiser og drikker, det handler om. Så når du på et tidspunkt spiser mere end du plejer, kan du spise lidt mindre på et andet tidspunkt.
Du har klinik i Farsø i Vesthimmerland - Hvad hvis jeg bor et andet sted?
Jeg yder primært kostvejledning i Vesthimmerland, men kører også gerne uden for kommunen, der kan dog kommet et tillæg for kørsel. Det aftaler vi på forhånd.

Individuelt forløb

Et varigt vægttab handler ikke om at lave forbud for forskellige fødevarer. Det handler om at få indarbejdet en række fornuftige vaner, som er tilpasset dine nuværende rutiner og din hverdag som helhed.

Familieforløb

I en travl hverdag kan det være svært at finde overskuddet til at få indarbejdet gode madvaner, som tilgodeser hele familien. Hos mig får i et skræddersyet forløb, som er tilpasset jeres ønsker, udfordringer og behov.

For virksomheder

Med fokus på gode vaner og varieret kost for jeres medarbejdere vil i fx opleve en bedre koncentration hos den enkelte medarbejder, som i sidste ende kan være med til at forebygge arbejdsskader- og ulykker.

Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål eller har behov for en uddybning af mine forløb eller andet.